Monday, September 17, 2007

Cheap Black Market Hand Phone

This morning when i went for breakfast at my usual ASO ASO shop @ aka my Chinese kakak angkat i notice a group of middle age chinaman talking.
After a while i notice that they were looking at me... and suddenly one of them open up handphone and this big noise sorrounds the shop. Being curious i said " Besarnye bunyi Hp u"... actually mengata ... macamlah dia je ada hp kan.
Then one of them told me that his hp got a TV, can prey TV... wah very hebat lah tauke. Iye ke. Yes vely cip... cina made one...
WAHHHHHHHHH ya meh... got tv ahhhhhh. Then he came to my table and show me his gadget and it was actually a hp with a TV on it and according to him it cost around RM 800.00. Pixel is okay ... terang and sound system pun okay jugak. Then he showed me another one much wider screen with the same system as the first one but the pixel was not so good because tak terang sangat kan.
They said that it was brought in black market from China and it cost half the price from the shop. Menarik jugak kan tapi then i ask him ... guarantee ada ka tauke, dia cakap 5 hari saja.
APOOOOOOOOOOO... nadai jako nya. Tak molah. nanti beli esok lusa rosak. kan menyusahkan mak bapa. I am contented with my Motorola L6 handphone. Cheap, reliable and stylish. Walaupun pada hakikatnya dah lusuh kan. hehehe. tak pe yang penting boleh pakai.
Kalau hilang pun tak sakit hati, especially i ni yang selalu kehilangan hp kan. So its better to have a cheap one kalau hilang pun tak sakit hati. At least mine ni got MP3 jugak , taklah kuno sangat pakai monotone ( ops inday sorry) or Polifonik ( ops mat ict sorry... siap lagu kenangan terindah lagi .. hehehehe ala ala lagu dolok dolok).
Kadang tu aku tengok hp bukan main canggih tapi bila suruh call, tak ada credit, perlu ke???
Tak pelah with my hp ni pun walaupun tak cantik .. tak nokia N series tapi at least credit selalu ada (walaupun asyik sms je) hehehe, yang penting boleh terima call, sms and can call lite lite. Kalau call kerap pun buat untung celcom je. Hampeh.
So i terima hakikat bahawa se nye, hp ku ini tak payah di tukar dulu. let it serves me for a few more years and then decide if i were to change it, kalau cepat sangat tukar , tak larat si Sudirman ikut pulak, sebab Sudirman suka ikut my hp.... kan MAN...

No comments: